سخت افزارویپ

برای آشنایی هرچه بیشتر شما همراهان، فیلم آموزشی توضیح کامل سخت افزار مورد نیاز برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ توسط آقای نظری مدیر فروش هلدینگ ایده پردازان تقدیم حضورتان می گردد.

سخت افزار مبتنی بر ویپ

شبکه تلفن گویا ویپ بر روی بستر شبکه محلی LAN نصب می شود. برقراری تماس در تلفن گویای ویپ بر روی بستر LAN با سرعت 100Mbps امکان پذیر است. این شبکه ها علاوه بر مودم ، روتر و یا سوییچ دارای عناصر دیگری به نام های IPPBX یا سانترال شبکه تلفنی، گیتوی تلفن شهری و تلفن های مبتنی بر شبکه است. تمام این تجهیزات دارای ورودی شبکه هستند به طور مثال تلفن های مبتنی بر شبکه به جای ورودی تلفن شهری دارای ورودی شبکه هستند.

مراکز تلفن Voip

هر یک از تجهیزات مورد نیاز شبکه های تلفن گویا در جای خود دارای اهمیت هستند اما مهمترین قسمت این تجهیزات که قلب قابل برنامه ریزی شبکه های تلفن دیجیتال است IPPBX یا سانترال ویپ است. شرکت ایده پردازان در راستای بومی سازی تجهیزات خود بر آن شده است که محصول اختصاصی و سخت افزاری سانترال ویپ خود را طراحی و تولید کند. این محصول به نام تجاری iPBX و دارای قابلیت های کامل یک سانترال ویپ تولید شده است. از ویژگی های سخت افزاری این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلاک سخت افزاری 1Mhz بر روی پردازنده Cortex A8 (ARM v7) که دوبرابر کارایی بهتر در نمونه های مشابه را ایجاد می کند.
  • ولتاژ تنظیم شده و اصلاح شده بسیار دقیق به همراه جریان راه اندازی مناسب برای راه اندازی MicroSD به نحوی که پاک شدن داده ها و خرابی داده در MicroSD از میان رفته است.
  • قابلیت روشن ماندن هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز بدون خرابی دستگاه که از جمله الزامات یک دستگاه تلفنی است.
  • قابلیت جریان دهی مناسب برد سخت افزاری الکترونیک به نحوی که میزان جریان مصرفی حین کار دستگاه به کمتر از یک آمپر رسیده است و نیز حرارت تولید شده سخت افزاری کاهش یافته است.
  • شبکه توزیع جریان و حرارت بر روی برد سخت افزاری طوری طراحی شده است که دستگاه همواره در حالت free cooling و بی نیاز از فن برای تخلیه دمای اضافی است.

دستگاه های سانترال ویپ یا PBX به طور معمول دارای امکانات نرم افزاری خاصی هستند. تمام این امکانات نرم افزاری در دستگاه iPBX تولید شده توسط شرکت ایده پردازان به صورت یکجا جمع آوری شده است. از جمله این قابلیت ها عبارتند از:

  • Persian Language: قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی به طور کامل
  • Time Condition: قابلیت زمانبندی تماس های ورودی بر حسب روز و ساعت و تاریخ
  • IVR: قابلیت تعریف منوی صوتی تعاملی چند لایه و پیشرفته (اپراتور هوشمند)
  • Voice Recording: قابلیت ضبط تماس ها بر اساس تماس آمده و امکان لغو ضبط توسط کاربر نهایی
  • Backup and Restore: قابلیت Back up گرفتن به صورت زمانی و بر حسب خواسته کاربر
  • Conference room: اتاق کنفرانس بدون محدودیت تعداد ورودی extension
  • Extension: تعریف 12 داخلی به صورت حقیقی یا مجازی
  • Follow me: قابلیت انتقال تماس حتی بر روی شماره های شهری مثل موبایل
  • Queues: قابلیت صف تماس و قابلیت اعلام شماره تماس گیرنده در صف و زمان تقریبی پاسخگویی به زبان فارسی
  • Sip Trunk: امکان اتصال توسط Trunk Sip به دستگاه های گیتوی مختلف NewRock یا GrandStream
  • CDR Report: مشاهده جزییات تماس به همراه امکان دانلود فایل صوتی ضبط شده از طریق آدرس اینترنتی دستگاه
  • System Status: گزارش محیطی دستگاه بر حسب زمان کارکرد و تعداد تماس های بر قرار شده به صورت نمودار
  • Music On Hold: امکان ضبط موزیک انتظار برای هر منوی صوتی
  • PBX Features: و تمام ویژگی های مورد نیاز در یک سیستم تلفنی گویا

مرکز تلفن ویپ ایران در نظر دارد که اقدام به ارایه ارزش افزوده های دیگری در کنار تمام این قابلیت ها نماید که از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

  • iPBX-SMS support: قابلیت ارسال اس ام اس تبلیغاتی پس از پایان تماس و یا در منوی صوتی
  • iPBX-fax support: قابلیت ارسال و دریافت فکس به صورت نرم افزاری و از روی کنترل پنل دستگاه
  • iPBX-CDR enabled: قابلیت مشاهده جزییات تماس و جزییات صف تماس و همچنین وضعیت تلفن هر کاربر بر حسب ساعت و تاریخ به صورت برخط و همزمان
  • iPBX-Internet Call Enabled: قابلیت ارایه تلفن اینترنتی بر روی android یا IOS و یا کامپیوتر شخصی

مراکز تلفن iPBX

شرکت ایده پردازان الکترونیک در نظر دارد که با ارایه محصولات شرکت  NEWROCK و GRANDSTREAM نیازمندی مشتریان خود را از جهت تهیه سخت افزار بر طرف نماید. شرکت NEWROCK دارای محصولات متفاوت و متنوع مانند گیت وی Gateway ، مرکز تماس و تلفن های دیجیتال SIP می باشد. به لحاظ کیفیت محصولات شرکت NEWROCK  در رقابت با شرکت هایی دیگر اروپایی و امریکایی است. محصولات این شرکت به لحاظ قیمتی دارای قیمت مناسب و اقتصادی است. سطح کیفیت تجهیزات ارایه شده توسط شرکت NEWROCK تا حدی است که شرکت ایده پردازان الکترونیک گارانتی تعویض یکساله برای فروش آن ارایه می کند.

شرکت GRANDSTREAM دارای محصولات مختلف تلفنی از جمله تلفن های مبتنی بر IAX2 و SIP با قابلیت های مختلف تلفن IP است. محصولات این شرکت به لحاظ کیفیت محصول در ایران عزیز رتبه یک را دارد. این محصولات بسیار متنوع و کامل در یک شبکه تلفن گویا است. برتری این برند در میان برند های جهانی مختلف تا آنجا است که شرکت ایده پردازان الکترونیک گارانتی تعویض یکساله برای فروش آن ارایه می کند.

تلفن های کارمندی گرند استریم

تلفن ip گرند استریم مجموعه ای از ip phone های متنوع می باشد که توسط برند امریکایی grandstream در چین تولید می گردد. این تلفن ها از پروتکل SIP پشتیبانی می کنند و همگی دارای دو پورت شبکه هستند.
برخی از ویژگی های تلفن های ip گرند استریم به شرح ذیل است:

۱-از کیفیت بالایی برخوردار هستند. ۲- تنوع بسیار بالایی دارند. ۳- از نظر قیمت در رده برندهای متوسط بازار قرار می گیرد. تلفن های ip گوناگون Grandstream در رده های کارمندی (یک خط)، کارشناسی (دو خط)، مدیریتی (بیش از ۳ داخلی با کلیدهای قابل برنامه ریزی) تقسیم بندی می شوند.

گرند استریمGXP1615-GXP1610

IP Phone مدل GXP1615 یک ip phone تک خط کارشناسی با کیفیت HD است که تنها تفاوت آن ها با مدل GXP1610 پشتیبانی از PoE می باشد.

تلفن گرند استریم مدل GXP1625

IP Phone مدل GXP1625 یک ip phone دو خطه کارشناسی پیشرفته با کیفیت HD است.

تلفن گرند استریم مدل GXP1628

IP Phone مدل GXP1628 یک ip phone دو خطه کارشناسی پیشرفته با کیفیت HD است که علاوه بر پشتبیانی از PoE، پشتبیانی از پورت گیگابیت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰، دارای ۸ عدد کلید BLF نیز می باشد.

تجهیزات لازم برای خط 5 رقمی

تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز برای برقراری خط پنج رقمی سیپ ترانک شامل یک دستگاه مودم دات بیز می باشد. مودم دات بیز خط دریافتی تلفن را به شبکه متصل می‌کند. پس از تبدیل خط، نرم افزار ipvoip همه‌ی امور را بر عهده می‌گیرد. مودم دات بیز باید از حالت‌های Bridge پشتیبانی کند و در مودم Mode حالت ESM قرار داده شود. شرکت مخابرات مودم‌های Cisco سیسکو، Huawei هوآوی، iTas آی تاس، sntu را پیشنهاد می‌دهد. البته مرکز تلفن ویپ ایران با مودم غیر معمول مانند Scorpio 1520SR نیز کار کرده است.

طبق تجربیات کارشناسان مرکز تلفن ویپ ایران مراکز مخابراتی مراحل نصب را در واحدهای مختلف انجام می‌دهند. واحد MDF جهت بررسی اتصال فیزیکی خط فعالیت می‌کند و می‌تواند به صورت مجازی یک بوق بر روی خط وصل کند تا از اتصال فیزیکی مطمئن شوید. واحد مخابراتی مراحل بررسی اطلاعات و برقراری بوق را انجام می‌دهد. واحد NOC وظیفه اتصال شبکه را بر عهده دارد و اتصال IP شما را انجام میدهد. در نهایت واحد Programming یا برنامه ریزی قرار دارد که برای شما 30 تماس همزمان را از شماره پنج رقمی به تلفن متصل می‌کند. تمام این مراحل در تماس تلفنی انجام می‌گیرد و حدود سه روز کاری زمان می برد.

مزایای استفاده از تلفن ویپ ابری

در میان تمام سرویس های مرکز تلفن ویپ به روزترین و ساده ترین سیستم که هم به لحاظ پشتیبانی مناسب باشد و هم به لحاظ کارکرد بتواند مطمئن عمل کند مرکز تلفن ویپ ابری است. در واقع مرکز تلفن ویپ ابری همان مرکز تلفن محلی است ولی شما دیگر نیاز به نصب و خرید سرور را ندارید. به این معنی که سرور بر روی یک سرویس دهنده اینترنت میزبانی می شود و شما هزینه سرور و برق آن را نخواهی داشت. در عوض نیاز به یک اینترنت معمولی دارید که تماس ها را مدیریت کنید.

لازم است بدانید که شما می توانید در مرکز تلفن ابری خطوط هشت رقمی خود را راه اندازی کنید و یا از خطوط تلفن اینترنتی استفاده نمایید. در صورتی که از خطوط شهری خودتان برای راه اندازی مرکز تلفن ویپ ابری استفاده نمایید. لازم است یک مبدل یا گیتوی تلفن معمولی به تلفن اینترنتی در محل خطوط نصب کنید و خروجی شبکه آن را به اینترنت متصل نمایید.

اما اگر از خطوط تلفن اینترنتی در این سرویس راه اندازی مرکز تلفن ویپ ابری استفاده شود دیگر نیازی به سخت افزار گیتوی نیست و مبدل تلفن شهری به تلفن اینترنتی در همان محل سرور تلفن گویا نصب می شود.

ویژگی های راه اندازی مرکز تلفن ویپ ابری:

-هزینه راه اندازی مرکز تلفن ویپ ابری بسیار کمتر از انواع مختلف است.

-راه اندازی مرکز تلفن ویپ ابری نیازی به سخت افزار خاصی ندارد و شما تنها میتوانید از تلفن ip برای برقراری تماس استفاده کنید.

-پس از راه اندازی مرکز تلفن ویپ ابری خطوط تلفن شما در تمام ایران قابل استفاده هستند.

-برای استفاده از تلفن های خود در این سرویس نیاز به یک اینترنت معمولی خواهید داشت و پهنای باند اینترنت شما کیفیت تلفن شما را مشخص میکند.

-امکانات منوی صوتی ابری- صف تماس نامحدود-داخلی نامحدود-صوت گویا در ساعات کاری و غیر کاری- قابلیت دسترسی در تمام ایران از جمله ویژگی های سرویس راه اندازی تلفن voip ابری است.

-راه اندازی فوری و پشتیبانی لحظه ای در این سرویس ها به دلیل وجود سرور در محل دیتا سرور همواره برقرار است.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)