سخت افزار ویپ V4سخت افزار ویپ V4

هر یک از تجهیزات مورد نیاز شبکه های تلفن گویا در جای خود دارای اهمیت هستند اما مهمترین قسمت این تجهیزات که قلب قابل برنامه ریزی شبکه های تلفن دیجیتال است Call Center یا مرکز تلفن ویپ نام دارد. شرکت ایده پردازان در راستای بومی سازی تجهیزات خود بر آن شده است که محصول اختصاصی و سخت افزاری مرکز تلفن ویپ خود را طراحی و تولید کند. این محصول با نام تجاری مرکز تلفن ویپ V4 است و دارای قابلیت های یک مرکز تماس کامل می باشد. از ویژگی های سخت افزاری این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلاک سخت افزاری ۱Mhz بر روی پردازنده Cortex A8 (ARM v7) که دوبرابر کارایی بهتر در نمونه های مشابه را ایجاد می کند.
  • ولتاژ تنظیم شده و اصلاح شده بسیار دقیق به همراه جریان راه اندازی مناسب برای راه اندازی MicroSD به نحوی که پاک شدن داده ها و خرابی داده در MicroSD از میان رفته است.
  • قابلیت روشن ماندن هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز بدون خرابی دستگاه که از جمله الزامات یک دستگاه تلفنی است.
  • قابلیت جریان دهی مناسب برد سخت افزاری الکترونیک به نحوی که میزان جریان مصرفی حین کار دستگاه به کمتر از یک آمپر رسیده است و نیز حرارت تولید شده سخت افزاری کاهش یافته است.
  • شبکه توزیع جریان و حرارت بر روی برد سخت افزاری طوری طراحی شده است که دستگاه همواره در حالت free cooling و بی نیاز از فن برای تخلیه دمای اضافی است.

نکته : تنها محدودیت تجهیز V4 تعداد تماس های آن است که فقط تا ۴ تماس همزمان را پشتیبانی می کند. در صورتی که نیاز به سیستم ipVoip با تماس های همزمان بیشتر باشد می توان از بسته ویپ V12 یا بسته ویپ V30 استفاده نمود.

سخت افزار ویپ V4,مرکز تلفن ویپسخت افزار ویپ

دیگر قابلیت های نرم افزاری ویپ در مرکز تلفن ویپ:

دستگاه های مرکز تلفن ویپ یا ipvoip به طور معمول دارای امکانات نرم افزاری خاصی هستند. تمام این امکانات نرم افزاری در دستگاه ipvoip تولید شده توسط شرکت ایده پردازان به صورت یکجا جمع آوری شده است. از جمله این قابلیت ها عبارتند از:

  • Customer Club Enabled: باشگاه مشتریان فعال شده برای تعداد چهار کاربر
  • Persian Language: قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی به طور کامل
  • Time Condition: قابلیت زمانبندی تماس های ورودی بر حسب روز و ساعت و تاریخ
  • IVR: قابلیت تعریف منوی صوتی تعاملی چند لایه و پیشرفته (اپراتور هوشمند)
  • Voice Recording: قابلیت ضبط تماس ها بر اساس تماس آمده و امکان لغو ضبط توسط کاربر نهایی
  • Backup and Restore: قابلیت Back up گرفتن به صورت زمانی و بر حسب خواسته کاربر
  • Conference room: اتاق کنفرانس بدون محدودیت تعداد ورودی extension
  • Extension: تعریف ۱۲ داخلی به صورت حقیقی یا مجازی
  • Follow me: قابلیت انتقال تماس حتی بر روی شماره های شهری مثل موبایل
  • Queues: قابلیت صف تماس و قابلیت اعلام شماره تماس گیرنده در صف و زمان تقریبی پاسخگویی به زبان فارسی
  • Sip Trunk: امکان اتصال توسط Trunk Sip به دستگاه های گیتوی مختلف NewRock یا GrandStream
  • CDR Report: مشاهده جزییات تماس به همراه امکان دانلود فایل صوتی ضبط شده از طریق آدرس اینترنتی دستگاه
  • System Status: گزارش محیطی دستگاه بر حسب زمان کارکرد و تعداد تماس های بر قرار شده به صورت نمودار
  • Music On Hold: امکان ضبط موزیک انتظار برای هر منوی صوتی
  • PBX Features: و تمام ویژگی های مورد نیاز در یک سیستم تلفنی گویا