قابلیت ضبط تماس یک مکالمه در یک سیستم تلفن گویا ویپ به طور کلی یا روی یک خط یا شماره تماس گیرنده می تواند انجام گیرد. ضبط تماس می تواند از شروع تماس صورت پذیرفته یا در صورت فشرده شدن یک دکمه در طول تماس برقرار شود.
به این دلیل که ضبط تماس در سیستم تلفنی باعث تاخیر در تماس می شود بهتر است که ضبط تماس در یک سیستم جداگانه و در انتهای انتقال تماس انجام گیرد.
برای مثال تلفن های Sip معمولی عمل ضبط تماس را با یک لینک به یک مرکز تماس انجام می دهند. ضبط تماس یک قابلیت در سیستم های پاسخگویی صوتی تعاملی نیز هست. برای کنترل کیفیت و مسایل حقوقی، ضبط تماس می تواند در یک دستور با IVR انجام گیرد. به طور مثال یک دستور در IVR تماس های انتقال یافته و یا یک تماس دوطرفه در حال اجرا را ضبط می کند.
ضبط تماس غیر فعال
اگر قصد دارید که یک سیستم قدیمی با ورودی E1/T1 یا BRA را ضبط کنید چندین راه وجود دارد.
- یک Hub یا سوییچ پورت استفاده کنید تا ترافیک شبکه را به یک نرم افزار ضبط VoIP که قابلیت فیلتر و ضبط تماس را دارد انتقال دهید.
- استفاده از کارت Zaptel/Dahdi مثل TE400P در حالت امپدانس بالا و ضبط تماس در لینوکس فولدر /dev/zaptel/*
- استفاده از آخرین قابلیت sangoma به نام Call Tapping
- استفاده از کارت های تماس ضبط تماس شرکت SynWay
- استفاده از محصول شرکت BlueNet به نام Stand-alone PRI E1/T1 tapping box
- استفاده از کارت ضبط چند منظوره شرکت Voicetronix برای ضبط تماس
نویسنده HGH