Table of Contents
تماس امن در اپلیکیشن تاکسی اینترنتی چیست؟
از جمله قابلیتهایی که اپلیکیشنهای معروف تاکسی اینترنتی مانند اسنپ تماس امن و تپسی تماس ایمن دارند امکان ارتباط بین راننده و مسافر بدون داشتن شماره یکدیگر است. به این معنی که شما در اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خود یک گزینه تماس امن یا تماس با راننده مشاهده میکنید و وقتی روی آن کلیک میکنید تماس از طرف تماس امن تپسی یا تماس امن اسنپ برای شما برقرار میشود.
به این ترتیب راننده و مسافر شماره یکدیگر را ندارند و فقط شماره تپسی اسنپ برای آنها نمایش پیدا میکند.
چگونه برای اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خود تماس امن ایجاد کنیم؟
افزودن تماس امن به اپلیکیشن تاکسی اینترنتی هزینه بالای 50 میلیون تومان دارد که این هزینه برای یک تاکسی اینترنتی محلی بسیار زیاد است. راه حل ساده افزودن تماس امن به اپلیکیشن تاکسی اینترنتی استفاده از سامانه کال می است. سامانه کال می با ارائه api امکان تماس بین راننده و مسافر را فراهم میکند.
سامانه کال می چطور کار میکند؟
هنگامی که مسافر روی دکمه درخواست تماس رایگان کلیک میکند، براساس ترتیب تنظیماتی که توسط صاحب تاکسی اینترنتی انجام می شود، سامانه کال می در ابتدا با مسافر تماس میگیرد (مرحله اول) و به محض در دسترس بودن مسافر، تماس با راننده برقرار میشود (مرحله دوم) و یا بالعکس. نهایتا تماس بین مسافر و راننده برقرار میشود، تماس کاملا رایگان و بدون معطلی است و در پایان گزارش تماس به همراه فایل صوتی ذخیره میگردد. به این ترتیب راننده و مسافر شماره یکدیگر را ندارند و امکان مکالمه ایمن برای آنها فراهم شده است.
هزینه سامانه کال می چقدر است؟
سامانه کال می هیچ هزینه اولیه، نگهداری و موارد دیگری ندارد شما برای استفاده از سامانه کال می کافی است در آن ثبت نام کنید و سامانه کال می را شارژ کنید. برحسب میزان شارژ به شما اعتبار در پنل سامانه کال می داده میشود و شما میتوانید با استفاده از شارژ خود تماس برقرار کنید.
شارژ پنل بر حسب دقیقه 250 تومان دقیقه ای محاسبه میشود برای شارژ 10 هزار تومانی:میزان مکالمه 40 دقیقه و برای شارژ 20 هزار تومانی:میزان مکالمه 80 دقیقه میباشد.
شارژ پنل برحسب دقیقه 200 تومان دقیقه ای محاسبه میشود برای شارژ 50 هزار تومانی:میزان مکالمه 250 دقیقه و برای شارژ 100 هزار تومانی:میزان مکالمه 500 دقیقه میباشد.
امکانات api سامانه کال می:
Api سامانه کال می شامل امکان تماس بین دو شماره است و برای برنامه نویسان بسیار ساده سازی شده است. توسط api تاکسی اینترنتی سامانه کال میتوانید میزان محدودیت برای زمان مکالمه نیز فراهم کنید به این معنی که دو نفر بیشتر از سه دقیقه با هم صحبت نکنند. همچنین api تاکسی اینترنتی سامانه کال می این اجازه را میدهد که یک صوت خوش امد گویی در ابتدای تماس پخش شود و به این ترتیب مسافر مطمین میشود که این تماس از طرف تاکسی اینترنتی برقرار شده است و یا کلا صوتی پخش نشود.
با استفاده از متدهای GET و POST میتوانید از api موجود در سیستم سامانه کال می استفاده کنید.
متد api.php : این متد به شما این امکان را میدهد که یک تماس بین رانندگان و مسافر برقرار کنید و شماره
تماس راننده و مسافر باید به درستی وارد شده باشد. عبارت xxx در تیکت اعلام میشود و انحصار قرارداد شماست.
http://45.156.186.248/apixxx.php?
ایمیل سامانه کال می است:
email=email@gmail.com
رمز عبور سامانه کال می است:
&Pass=123456
شماره رانندگان که میتوانید با کاما جدا کنید:
&drivers=0919…
شماره مسافر که یک شماره و برای تهران نیاز به 021 ندارد:
&customer=7784…
سایت ثبت شده در سامانه کال می است:
&siteURL=ipvoip.ir
*این متغیرها حتما باید به api سامانه اعلام شود و اجباری است.
برحسب دقیقه مدت محدودیت مکالمه را تعیین میکند:
&maxtalktime=3
فایل صوتی که قرار است در سامانه پخش شود و قبلا به سامانه کال می ارائه شده است:
&ivrfile=/custom/myfile.wav
به این ترتیب یک تماس بین دو شماره برقرار میشود و مدت مکالمه نیز محدود خواهد شد و صوت مورد نظر نیز پخش میشود.
متد get CDR : این متد خروجی JSON اطلاعات تماس برقرار شده را در اختیار شما قرار میدهد. این اطلاعات
شامل زمان مکالمه و میزان مکالمه و غیره میباشد و به صورت POST GET قابل استفاده است.
http:// 45.156.186.248/get CDR.php?
email=email@gmail.com
&Pass=123456
اطلاعات خروجی به صورت JSON قابل استفاده است.