چرا خط پنج رقمی دوست داشتنی؟؟؟
خط پنج رقمی دوست داشتنی است برای اینکه
- 30 تا 90 تماس همزمان با کیفیت میتوانیم داشته باشیم.
- هزینه ی ثبت نام آن کمتر از 1 میلیون تومان است.
- ما در تمامی مراحل راه انداری همراه شما هستیم.
- کاملا با نرم افزار تلفن گویای مرکز تلفن ویپ سازگاری دارد.
و شما برای داشتن یک شرکت موفق به پل ارتباطی قدرتمند با مخاطبانتان نیاز دارید که عدم مشغول بودن خط، پایهی پل ارتباط تلفنی را تشکیل میدهد و تلفن گویا پلی طلایی و محکم برای رسیدن به این هدف است.
مقاله مرتبط : راه اندازی خط تلفن پنج رقمی مخابرات قیمت هزینه مراحل اداری و نمونه کار
در صورتی که برای اولین بار از نرم افزار ویپ استفاده میکنید دموی نرم افزار مرکز تلفن ویپ ایران را مشاهده نمایید.
من چگونه میتوانم این پل ارتباطی را بسازم؟
ابتدا باید نیازهای شما توسط کارشناس بررسی و سیستم مورد نظر مشخص شود.
- برای تشخیص این نیاز به اطلاعاتی مانند: تعداد خطوط شهری، تعداد خطوط داخلی، سیستم ارتباطی داخلی مورد نظر(تلفن IP، کامپیوتر و هدست، تبلت یا موبایل) نیاز است.
- پس از آن برای دریافت خط تلفن پنج رقمی از مخابرات با کارشناسان مرکز تلفن ویپ ایران تماس گرفته تا در مراحل ثبت نام و دریافت سریع خط شما را یاری کنند.
((مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت خط پنج رقمی: 1. اساسنامه شرکت 2. روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت که بیش از دوسال از تاریخ آن نگذشته باشد 3. فرم کد اقتصادی 4. معرفی نامه نماینده شرکت 5. نامه درخواست ممهور به مهر و امضا مدیر عامل و دارندگان امضا شرکت 6. اصل و کپی و کارت ملی و شناسنامه نماینده شرکت 7. تکمیل فرم کارت اشتراک و فرم پرسشنامه))
- در آخر شما با استفاده از مرکز تلفن گویا و خط پنج رقمی از ویژگی های بی نظیر ارسال پیامک تبلیغاتی پس از هر تماس، ضبط مکالمات تلفنی، صف تماس(عدم اشغالی)، موزیک تبلیغاتی، گزارش تماس ها به صورت نامحدود، بدون نیاز به خرید ماژول و لایسنس اضافی برخلاف سانترال بهره مند می شوید.
شایان ذکر است بیشترین بخش مرکز تلفن ویپ را نرم افزار تشکیل می دهد که این هزینه تعمیر و نگهداری را بسیار کم میکند و هیچ گونه محدودیتی در تعداد داخلیها و این پلهای ارتباطی وجود ندارد طبیعتا پشتیبانی و ضمانت این مرکز تلفن گویا بسیار راحت تر و طولانی تر خواهد بود.
علم بیشتر به شما قدرت میدهد پس با مطالعه مطالب زیر و مقالات ما راه های صحیح ساخت این پل ارتباطی را جویا شوید:
( در صورت هرگونه سوال در این زمینه کارشناسان ما پاسخگوی شما می باشند؛ 95118511-021 )
پلهای مدرن در بدترین شرایط اقتصادی سرمایههای عظیمی را برای شرکتها به ارمغان آوردهاند
«وقت آن رسیده که مدرن فکر کنیم»
جزِیات بیشتری از خط پنج رقمی مخابرات:
خط پنج رقمی سیپ ترانک که به تازگی توسط شرکت مخابرات عرضه میگردد، از جمله تکنولوژیهای گسترش یافته جهانی میباشد. همانطور که در عنوان چگونه شماره تلفن اینترنتی چهار رقمی یا شماره تلفن اینترنتی پنج رقمی سیپ ترانک SIP Trunk تهیه کنم؟ اشاره شد، برای خرید خط تلفن پنج رقمی سیپ ترانک مخابراتی میتوانید با مدارک شخصی و شرکتی خود به مخابرات منطقه مراجعه نموده و درخواست خود را اعلام نمایید. واگذاری خط حدود یک ماه تا دو ماه به طول میانجامد و مراحل نصب در کمتر از دو روز پایان میگیرد. طبق تجربه کارشناسان مرکز تلفن ویپ ایران بهتر است قبل از دریافت خط نسبت به تهیه تلفن گویا اقدام نمایید تا در مهلت نصب دو روزه مخابراتی با مشکل کمبود زمان روبرو نشوید و خط دریافتی شما در پروسه اداری به مرحله بایگانی نرسد.
پس از مراحل ثبت نام و دریافت خط تلفن پنج رقمی سیپ ترانک مخابراتی مراحل نصب تجهیزات و دریافت بوق به صورت نرم افزاری انجام میگیرد.
تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز برای برقراری خط پنج رقمی سیپ ترانک شامل یک دستگاه مودم دات بیز می باشد. مودم دات بیز خط دریافتی تلفن را به شبکه متصل میکند. پس از تبدیل خط، نرم افزار ipvoip همهی امور را بر عهده میگیرد. مودم دات بیز باید از حالتهای Bridge پشتیبانی کند و در مود Mode حالت ESM قرار داده شود. شرکت مخابرات مودمهای Cisco سیسکو، Huawei هوآوی، iTas آی تاس، sntu را پیشنهاد میدهد. البته مرکز تلفن ویپ ایران با مودم غیر معمول مانند Scorpio 1520SR نیز کار کرده است.
طبق تجربیات کارشناسان مرکز تلفن ویپ ایران مراکز مخابراتی مراحل نصب را در واحدهای مختلف انجام میدهند. واحد MDF جهت بررسی اتصال فیزیکی خط فعالیت میکند و میتواند به صورت مجازی یک بوق بر روی خط وصل کند تا از اتصال فیزیکی مطمئن شوید. واحد مخابراتی مراحل بررسی اطلاعات و برقراری بوق را انجام میدهد. واحد NOC وظیفه اتصال شبکه را بر عهده دارد و اتصال IP شما را انجام میدهد. در نهایت واحد Programming یا برنامه ریزی قرار دارد که برای شما 30 تماس همزمان را از شماره پنج رقمی به تلفن متصل میکند. تمام این مراحل در تماس تلفنی انجام میگیرد و حدود سه روز کاری زمان می برد.
کارهایی که مرکز تلفن ویپ ایران برای انجام پروژه تلفن گویا (فوراً) در شرکت شما انجام میدهد عبارتند از:
- انجام تماس تلفنی با مخابرات و برقراری بوق از طرف شرکت شما
- ضبط فایل صوتی طبق متن درخواستی
- نصب تجهیزات و برنامه ریزی بر روی دفتر شرکت
- پشتیبانی یک ساله از تمام تجهیزات ارایه شده
به طور خلاصه مزایای استفاده از پروتکل سیپ SIP را می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- عدم استفاده از سخت افزار پرهزینه FXO
- کیفیت صوت بالاتر
- هزینه کمتر حدود 25 درصد در مقابل با خطوط E1
- قابلیت جابجایی خط
- عدم نیاز به سخت افزار برای برقراری ارتباط
- قابلیت اتصال و سازگاری کامل با خط پنج رقمی مخابرات
توجه داشته باشید که این شماره تلفن اینترنتی چهار رقمی یا شماره تلفن اینترنتی پنج رقمی سیپ ترانک SIP Trunk بر روی بستر شبکه LAN یا فیبر نوری ارایه می شود. در صورتی که ارسال بر روی بستر فیبر نوری باشد تجهیزات سخت افزاری خاصی نیاز دارد.
مرکز تلفن ویپ ایران در این راستا اقدام به راه انداری خطوط پنج رقمی مخابرات نموده است بدین صورت که پس از دریافت خط توسط شما و اتمام مراحل مربوط به مخابرات متخصصان ما تمامی مراحل کار را بر عهده میگیرند و اقدام به نصب مودم .biz دات بیز نموده و خطوط شما را به سیستم نرمافزار ipvoip متصل مینمایند و تا برقراری اولین تماس ورودی همراه شما بوده و امور فنی کار را انجام خواهند داد.در انتها متذکر میشویم که سیستم تلفن گویا ویپ مرکز تلفن ویپ ایران کاملا با اینگونه خطوط مطابقت داشته و در نمونه های مشابه قبلی مورد آزمایش قرار گرفته است.
و اما ویپ چیست؟
Voip به اختصار از Voice Over Internet Protocol آورده شده است.
در صورتی که برای اولین بار از نرم افزار ویپ استفاده میکنید دمو نرم افزار مرکز تلفن ویپ ایران را مشاهده نمایید.
ارتباط تلفنی ویپ مبتنی بر شبکه های محلی و یا جهانی است که جایگزین مناسب تلفن های آنالوگ و یا سانترال های قدیمی است. ویپ اشاره به جابه جایی داده صوت بر روی پروتکل شبکه دارد و در مقابل تلفن شهری قدیمی PSTN معنی می شود. پروتکل شبکه IP به طور عادی برای جابه جایی داده طراحی شده است.جالب است بدانید که خط پنج رقمی نیز بر روی همین بستر می باشد. با استفاده از پروتکل های صوت، داده صدا به صورت بسته های اینترنتی بر روی خطوط انتقال جابه جا می شود. امروزه ویپ بر روی شبکه های محلی ، موبایل ها ، کامپیوتر های شخصی و هر وسیله ای که به اینترنت متصل شود وجود دارد.
ویپ وظایف سنگین و پرهزینه تلفن شهری را ساده ساخته است. این وظایف می تواند این گونه باشد:
- در تلفن ویپ بیشتر از یک تلفن می تواند مورد استفاده قرار گیرد و تعداد تماسهای همزمان بیشتری بر روی یک خط منتقل شود. به این ترتیب بدون اینکه خطوط فیزیکی تلفن خود را بیشتر کنید می تواند خطوط تلفنی به کسب و کار شما اضافه کند.
- قابلیت های که با استفاده از ویپ به کسب و کار شما ورود می کند مانند انتقال تماس Call Forwarding ، شماره خط Caller ID یا باز تماس اتوماتیک Automatic Redialing در شبکه های تلفنی معمولی قابل اجرا نیست.
- تماس های یکپارچه به صورت امن با تکنولوژی ویپ و دیگر تکنولوژی های انتقال اطلاعات ادغام شده اند که از جمله آنها کنفرانس تصویری و ارسال پیام متنی است.
آگاه باشید که اینها و امتیازات دیگر ویپ در کنار کسب و کارهای مختلف به سرعت در حال گسترش هستند.
و اما قابلیت هایی که همگی آنهارا با راه اندازی تلفن ویپ ا دریافت خواهید کرد:
1- حذف سیم کشی تلفن ها در شرکت
2- نصب آسان و پشتیبانی همه منظوره
3- قابلیت زمان بندی تماس های ورودی بر حسب روز و ساعت کاری و غیرکاری
4- قابلیت ضبط تماس های ورودی و خروجی و داخلی وامکان لغو ضبط تماس کاربر نهایی
5- تعریف بی نهایت داخلی به صورت حقیقی یا مجازی
6- قابلت انتقال تماس بر روی شماره های ثابت شهری و حتی شماره های تلفن همراه
7- قابلت تعریف صف تماس و محاسبه زمان تقربی پاسخگویی به زبان فارسی
8- قابلت ارسال پیامک با متن سفارشی پس از پایان تماس
9- ارسال و دریافت فکس به صورت نرم افزاری و سخت افزاری بدون نیاز به دستگاه فکس
10- نرم افزار و سخت افزار اختصاصی مرکز تلفن ویپ ایران
11- اتصال به خط پنج رقمی مخابرات
پنل اختصاصی تلفن گویا ویپ
ضبط و نمایش جزئیات تماس
CDR مخفف call detail reporter قابلتی است که به کمک آن می توانید جزئیات کاملی از همه تماس های ورودی و خروجی و داخلی شرکت یا موسسه خود را از طریق آن بدست بیاورید.این سامانه با ضبط صدای همه تماس ها این امکان را به شما می دهد تا آرشیو کاملی از تمام تماس های خود داشته باشید.در CDR شما می توانید صدای تماس های خود را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین گوش کنید.
قابلت های جستجو:
1- تاریخ تماس ها (شروع و پایان بازه زمانی)
2- شماره تماس گیرنده
3- نام تماس گیرنده(در صورت ثبت کردن شماره در لیست مخاطبان)
4- تماس های خروجی
5- نام شخص شماره گرفته شده(در صورت ثبت کردن شماره در لیست مخاطبان)
6- کد تماس یا DID
7- نوع جوابگویی(جواب داده شده-بدون پاسخگویی-اشغال-عدم دسترسی)
8- مدت تماس
9- تفاوت نداشتن بین خط پنج رقمی و یا خطوط هشت رقمی معمولی
فکس نرم افزاری
اگر صاحب شرکت بزرگی هستید روزانه با دریافت فکس های بسیار زیادی مواجه می شوید که معمولا تعداد زیاد آنها از یکطرف موجب هدررفت امکانات شما شده و از طرف دیگر نیاز دارید تا دستگاه فکس داشته باشید و دستگاه تان نیز هزینه های نگهداری و کاغذ و رنگ دارد و خود به خود هزینه ی مالی زیادی را به شرکت تحمیل می کند.
مرکز تلفن ویپ ایران در راستای بهبود تلفن گویا ویپ خود امکانات جدیدی را به نام فکس نرم افزاری برای شما راه اندازی می کند.در این نوع از فکس که صرفا به صورت یک برنامه عمل می کند شما می توانید تمامی فکس های ورودی و خروجی خودتان را با استفاده از آن دریافت کرده و ارسال نمایید و یا حتی این امکان را دارید که همگی آنها را به صورت آرشیو ذخیره و نگهداری نمایید.
برای دریافت فکس نرم افزاری کار خاصی نیاز نیست انجام دهید و تمامی فکس های دریافتی شما بر روی کامپیوتر شما دریافت و ذخیره می شوند و در صورت تمایل می توانید اقدام به پرینت و تهیه نسخه چاپی از آنها نمایید.
برای ارسال فکس نرم افزاری نیز تنها کافیست متن خود را با استفاده از کامپیوتر تایپ کنید و با تبدیل فرمت آن به pdf اقدام به ارسال به صورت فکس از کامپیوتر خودتان به کامپیوتر و یا حتی دستگاه فکس مقصد نمایید.
ارسال پیامک تبلیغاتی
منحصر به فرد ترین قابلیتی که مرکز تلفن ویپ ایران با راه اندازی تلفن ویپ در اختیار شما قرار می دهد امکان ارسال پیامک تبلیغاتی برای تماس گیرندگان شما است.این قابلیت بدین صورت قابل دسترسی است که متن مورد نظر شما که حاوی تشکر از تماس گیرنده و اطلاع رسانی می باشد بعد از اتمام تماس به صورت پیامک به شماره موبایل شخص ارسال می شود.پنل ارسال پیامک به صورت رایگان بوده و به صورت پیش فرض بر روی تلفن ویپ شما نصب می شود و به سادگی قابل دسترس می باشد.
زمان بندی تماس های ورودی
در تلفن های ویپ این قابلیت وجود دارد که بتوانید به سادگی ساعات کاری شرکت خودتان را برای مشتریان و تماس گیرندگان اعلام کنید. تماس های ورودی شما در ساعات کاری شرکت توسط ویپ مدیریت شده و تماس گیرنده را به بخش مورد نظر راهنمایی می کند؛ اما اگر این تماس در ساعات غیر کاری شما باشد در سیستم های قدیمی با بوغ اشغال مواجه می شویم اما در تلفن ویپ قابلیتی به اسم زمان بندی تماس ها وجود دارد.در این قابلیت شما می توانید ساعات کاری و غیرکاری را برای تلفن هوشمند ویپ تعریف کنید و اگر تماس در ساعات غیر کاری صورت گرفت سیستم به صورت اتوماتیک اعلام خواهد که ساعت کاری شرکت به پایان رسیده و ساعات کاری را بازگو خواهد کرد بدین طریق شما از یک طرف اطلاع رسانی خوب و مطمئنی را داشته اید و از طرف دیگر باعث ایجاد رضایت مندی در مشتریان خواهید شد.
برنامه زمانی که شما می توانید در سیستم تلفن ویپ خودتان تعریف کنید:
- ساعات کاری
- ساعات غیرکاری
- ساعات استراحت
- زمان های تعطیلات
- و زمان های درخواستی دیگر
صف تماس و محاسبه زمان تقربی پاسخگویی
شاید این نکته برای شما جالب باشد که بدانید در تلفن ویپ قابلیت قرارگیری در صف تماس آن هم به صورت کاملا هوشمند و اتوماتیک وجود دارد.اگر تعداد تماس های شما از تعداد اپراتور های پاسخ دهنده در بخش خاصی بیشتر باشد احتمالا تصور شما برخورد با اشغال بودن خطوط است اما در تلفن گویا این مشکل هم برطرف شده است و اگر با این حالت مواجه شویم دستگاه شما را در صف تماس قرار خواهد داد و اعلام می کند که شما نفر چندم در صف تماس هستید و زمانی که احتمالا منتظر خواهید بود را نیز اعلام خواهد کرد و با پخش موزیک دلنشینی انتظار شما برای پاسخگویی را قابل تحمل خواهد نمود.البته در حین پخش موزیک امکان بیان پیام های تبلیغاتی شما نیز وجود دارد که خود این امر موجب می شود که شما به سادگی به تبلیغ شرکت خود پرداخته باشید و هزینه ای را برای این امر پرداخت نخواهید کرد زیرا این قابلیت نیز به طور خودکار بر روی سیستم تلفن گویا ویپ قرار دارد و این ویژگی هم جداگانه نمی باشد.
در انتها از صبر و شکیبایی شما برای مطالعه مقاله مربوط به خط پنج رقمی تشکر می کنیم و امیدواریم که توانسته باشیم شما را در جهت خرید و راه اندازی سیستم تلفن ویپ و اتصال به خطوط پنج رقمی راهنمایی کرده و به سوالات احتمالی شما پاسخ داده باشیم.
چنانچه مطالب فوق قادر به پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه ویپ نبود می توانید با شماره تلفن 2853-021 داخلی 2 تماس بگیرید و با کارشناسان ما نظرات و سوالات خودتان را در میان بگذارید.