یکی از پرکاربردترین قابلیت های سیستم های تلفنی وجود صف های تماس در آن هاست که به موجب این امکان می توان کارشناسان مربوط به یک بخش خاص را در گروهی جدا قرار داد که پاسخگوی تلفن ها باشند و به این شکل تماس ها بین افراد به صورت مساوی و مطابق با سیاست های تعریف شده تقسیم شوند.
در این قسمت به بخشی از آموزش مرحله به مرحله ی صف تماس اشاره می کنیم:
برای درست کردن صف ابتدا به سایت اینترنتی ipvoip.ir مراجعه نموده سپس در سایت ثبت نام کنید نام کاربری و رمز خود را وارد نمایید:

سپس به قسمت داشبور اصلی رفته:

در اینجا به قسمت صف تماس مراجعه کنید.

قدم اول برای درست کردن صف
ابتدا برای ایجاد صف تماس گزینهی Applications کلیک می کنیم
سپس گزینهی Queues را می زنیم.

سپس از پنجرهی باز شده گزینهی Add Queue را انتخاب می کنیم
تا یک صف ایجاد شود.

در این قسمت به تنظیمات عمومی صف مورد نظر می پردازیم
ابتدا در قسمت Queue namber و Queue name شماره و نام صف مورد نظر را وارد می کنیم.

سپس قسمت file over ditination را terminate call قرار می دهیم.
و در پایان برای ذخیره ی تغییرات submit را می زنیم.

در این قسمت به عوامل صف، تب Queue Agents انتخاب نموده و داخلی مورد نظر از منوی باز شده انتخاب می کنیم.

و در آخر Submit را برای دخیرهی تغییرات می زنیم.

و در اخر برای اعمل کلیه ی تغییرات Apply config را می زنیم.

در تب Timing agent option تنظیمات زمان بندی صف وجود دارد در این قسمت شما می توانید مدت زمان انتظار تماس گیرنده را مشخص کنید.
دراین قسمت حداکثر زمان انتظار تماس گیرنده مشخص میشود.

برای تنظیمات اعلام تماس گیرنده در تب Caller Announcements رفته در قسمت Ferquency و در قسمت Miniimum Announcement Interval حداقل فاصلهی زمانی اعلامی مشخص می شود.
قسمت Anounce position را yes قرار میدهیم . این قسمت اعلام موقت می کند.
و قسمت Announce Hold time که اعلام زمان برقراری تماس را نشان می دهد را هم yes قرار می دهیم .
و در اخر برای ثبت تغییرات submit را میزنیم.
