هدف از ایجاد یک پاسخگوی دیجیتال ایجاد سهولت بیشتر برای تماس گیرندگان و صرفه جویی در منابع شرکت می باشد. اگر یک ivr پیچیده برای رسیدن به یک کاربر انسانی در نظر بگیریم ممکن است بسیاری از تماس های خود را قبل رسیدن به مقصد از دست بدهیم. پس مهمترین نکته احترام به وقت مخاطب است.
در این قسمت به بخشی از آموزش مرحله به مرحله ی IVR اشاره می کنیم:
برای درست کردن ivr ابتدا به سایت اینترنتی ipvoip.ir مراجعه نموده سپس در سایت ثبت نام کنید نام کاربری و رمز خود را وارد نمایید:

سپس به قسمت داشبورد اصلی رفته :

در اینجا به قسمت صف تماس مراجعه کنید.

قدم اول برای درست کردن یک IVR
برای درست کردن یک ivr ابتدا از قسمت Application گزینه ی IVR را انتخاب می کنیم.
مراحل ساختن ivr

برای درست کردن یک IVR جدید باید گزینه ADD IVR را انتخاب نموده و ازپنجره ی باز شده
تنظیمات IVR را اعمال کنید .

برای درست کردن ivr الزما باید نام ivr مورد نظر خود را وارد نمایید.
سپس قسمت Announcement را main قرار می دهیم. و قسمت invalid را هم 1 قرار می دهیم.
قسمت invalid recording را non قرار دهید.

در این قسمت گزینه invalid Destination را terminate call قرار می دهیم .
برای زمان out صفحه قسمت timeout retry Recording را 1 قرار می دهیم.
و برای تایید تایمر قسمت Timeout Retry Recording را Non قرار می دهیم.
قسمت Timeout Recording را default قرار می دهیم.
در قسمت Timeout Destination که برای زمانی ست که کسی پاسخگو نمی باشد این قسمت را terminate call قرار می دهیم که اگر کسی پاسخگو نبود که تماس قطع شود.

این قسمت، قسمتی است که ما میخواهیم مشخص کنیم که هر عدد شما را به کدام قسمت وصل می کند.
همانظور که در تصویر مشاهده می کنید در منوی باز شده Queue را انتخاب نموده و صفی را که قبلا درست کرده اید و مد نظر شماست را در این قسمت قرار دهید.

در این قسمت شما میتوانید هم به داخلی ها، Queueها، و IVR ها وصل شوید.
همانظور که در تصویر زیر مشخص شده است عدد شماره گیری عدد 1 به داخلی 101 متصل می شود.
با شماره گیری عدد 2 به صف 47 متصل می شود.
و با شماره گیری عدد 3 به IVR اصلی وصل می شود.
گزینه ی ADD Another entry یرای اضافه کردن یه ورودی جدید می باشد.
و درپابان submit را برای ذخیره ی تغییرات می زنیم.

و در آخر برای اعمال تمامی تغییرات و درست کردن ivr گزینه ی Apply config را می زنیم.
