سوالات متداول و عمومی ویپ در این بخش آورده شده است. کارشناسان مرکز تلفن ویپ ایران تلاش دارند که راهنمای کاملی در این زمینه برای شما ارایه نمایند.

faq

خطوط شهری و تماس های آنالوگ گرفته شده به شما از طریق درگاه (گیت وی) یا همان مبدل آنالوگ به دیجیتال تبدیل به بسته های صوتی دیجیتال شده و به سوییچ یا روتر متصل و ارسال می شود، سیستم مرکز تلفن ویپ به صورت یک سرور قدرتمند متصل به شبکه (سوییچ یا روتر) است که تمام تماس های تلفنی ورودی از درگاه را مدیریت کرده و به سمت داخلی های مورد نظر (به صورت ترتیبی، در هم آمیخته و یا سفارشی مدیریت مجموعه) می فرستد. در همین حین تماس ها را ضبط کرده و گزارش کامل آن را در داشبورد نرم افزار مدیر و باقی کاربران که اجازه دسترسی دارند قرار میدهد. مرکز تلفن ویپ روی سرور ، PC ، و دستگاه ipbx قابل راه اندازی است که علاوه بر مدیریت بسیار هوشمند تماس و کیفیت بالای آن امکانات دیگری در اختیار قرار می دهد که در بخش  ویژگی های دیگر ویپ ؟ به آن پرداخته شده است.

باور غلطی که در این بخش ویپ وجود دارد : مرکز تلفن ویپ یک سخت افزار است که فقط همان است که می تواند خطوط شهری و داخلی ها را به هم متصل کند؟

خیر، سرور مرکزی تلفن ویپ یک نرم افزار است که روی کامپیوتر و سرورهای حرفه ای سازمان ها مانند سیسکو و تجهیزات دیگر همچون ipbx (ipbx چیست ؟) قابل نصب است که هسته ی مرکزی آن استریسک است و شرکت های بسیاری از رابط کاربری الستیکس رایگان (OpenSource) استفاده می کنند ولی شرکت ایده پردازان از رابط کاربری نوشته شده خود برای این مرکز تلفنی به علت مشکلات بسیار الستیکس استفاده میکند و توانسته این سیستم را کاملا تضمین نماید.

 

 

برای راه اندازی ویپ نیاز به چه تجهیزاتی داریم؟

برای راه اندازی ویپ در شرکت یا سازمان خود نیاز به بستر شبکه شامل حداقل یک سوییچ و کابل کشی شبکه تا کاربران خود دارید و حداقل سرور مورد نیاز یک کامپیوتر دو هسته ای با 2 گیگ رم یا دستگاه کوچک ipbx است. دیگر تجهیزی که مورد نیاز است یک گیت وی یا همان مبدل آنالوگ به دیجیتال است که متناسب با تعداد خطوط شهری انتخاب می شود. برای ارتباط با دستگاه و امکان صحبت می توانید از تلفن های آی پی یا هدست بروی پی سی و یا از تبلت و تلفن های همراه خود استفاده کنید.

باور غلطی که در این بخش ویپ وجود دارد : یکی از باورهای غلطی که در مورد ویپ وجود دارد استفاده از تلفن های قدیمی سانترال و حتی تلفن های جدید آنالوگ است؟

امکان استفاده از این تلفن ها در سیستم جدید ویپ هست ولی محدودیت هایی شامل صوت بی کیفیت و عدم استفاده از امکانات نرم افزاری ویپ و عدم تماس تصویری را به همراه خود در بر دارد.

برای استفاده از تلفن های قدیمی سانترال نیاز به یک مبدل آنالوگی متناسب با تعداد داخلی ها است که هزینه ی بالایی در حدود 100 هزار تومان به ازای هر تلفن قدیمی نیاز دارد.

 

 

آیا ویپ برای من مناسب است؟

سیستم مرکز تلفن ویپ voip برای آن دسته از عزیزانی مناسب است که مدیریت تماس ها و مشتریان را خواستار بوده و کیفیت صوت براشون قابل اهمیت است.

به طور معمول مخاطبین مرکز تلفن ویپ : شرکت ها و سازمان ها و حتی پروژه های استارتاپی هستند که

  • برخی واحد پشتیبانی و فروش دارند و تماس های تلفنی بالایی دارند
  • برخی هم برای اعتبار شرکت و اپراتور هوشمند و گویا از این سیستم استفاده می کنند
  • تعدادی نیز برای اتصال و راه اندازی خط 5 رقمی مخابرات که امکان 30 تماس همزمان دارد و به شرکت ها اعتبار می بخشد
  • بعضی از شرکت ها و کاخانجات بزرگ دارای شعبات متفاوت هستند که برای برقراری تماس رایگان و مدیریت از راه دور در ارتباط داخلی ها از این سیستم نوین ارتباطی استفاده می کنند

باور غلطی که در این بخش ویپ وجود دارد : سیستم ویپ و تلفن گویا را تنها شرکت ها و سازمان های بزرگ می توانند استفاده کنند و خط 5 رقمی فقط مختص این کسب و کارها است؟

خیر، سیستم مرکز تلفن ویپ را تمام کسب و کارها اعم کوچک و بزرگ می توانند استفاده کنند و برای همین منظور شرکت ایده پردازان دستگاه ipbx را تولید کرده تا کسب و کارهای کوچک و حتی استارتاپ ها نیز بتوانند با مبلغ بسیار پایین تا 4 تماس همزمان (4 خط شهری) از این سیستم، استفاده مورد نظر را نسبت به نیاز خود داشته باشند.

شایان ذکر است که دستگاه ipbx محدودیت تعداد داخلی ندارد و برای اضافه کردن داخلی کافیست یک سوییچ با تعداد پورت های مورد نیاز اضافه کنید.

(شاید اگر برای داخلی ها ماژول اضافه می شد بیشتر قابل درک بود ولی سیاست های شرکت ایده پردازان بر این است که مشتریان محدودیت نداشته و مجبور به هیچ گونه هزینه جانبی و طولانی نشوند)

 

 

ویژگی های دیگر ویپ چیست؟

  • ایجاد صف تماس و زمان تقریبی پاسخگویی
  • حذف سیم کشی تلفن
  • نصب آسان تنها در چند ساعت
  • زمانبدی تماس های ورودی بر حسب روز و ساعات کاری و غیر کاری
  • ارسال پیامک تبلیغاتی پس از پایان هر تماس (مثال: با تشکر از تماس شما، برای اطلاعات بیشتر به آدرس سایت ما ir مراجعه و یا در کانال تلگرام ما عضو شوید)
  • انتقال تماس روی شماره شهری دیگر یا موبایل
  • ارسال و دریافت فکس به صورت نرم افزاری و فایل pdf (بدون نیاز به دستگاه فکس که مشکلاتی در پی دارد)
  • صوت تبلیغ در حین موزیک انتظار و معرفی شرکت
  • ضبط تماس و گزارش کامل تماس ها و امکان مدیریت کامل آنها حتی روی موبایل (حتی از طریق اینترنت در حین مسافرت)

باور غلطی که در این بخش ویپ وجود دارد : آیا هر کدام از ویژگی های ویپ پس از خرید نیاز به هزینه جدا گانه دارد؟

خیر، هیچکدام از موارد بالا ماژول بندی نشده و فاقد لایسنس است که این ویژگی، مرکز تلفن ویپ ایده پردازان را از باقی دوستان متمایز می کند.

آیا من می توانم از ویپ مدتی به صورت دمو استفاده کنم ؟

مرکز تلفن ویپ ایران با هدف رضایت خاطر مشتریان عزیز و آسودگی خیال در هنگام خرید اقدام به پروسه راه اندازی دمو رایگان برای شرکت های ثبت شده و معتبر به مدت 7 روز کرده است.

اعتماد باعث اعتبار است و اعتبار باعث اعتماد

در این پروسه سرور مرکز تلفنی برای عزیزان به طور کامل راه اندازی شده و دوستان می توانند در این مدت ازمدل کارکرد این مرکز تلفن اطمینان خاطر حاصل نمایند و منجر به آشنایی و یادگیری سیستم شود.

 

 

آیا خودم میتوانم مرکز تلفن ویپ راه اندازی کنم؟

بله هر فردی با دانش برنامه نویسی و تلاش مستمر می تواند از شش ماه تا یکسال با کمک استاد راهنما و انجام پروژه های گوناگون با تجربه و دانش فنی بدست آمده و نوشتن رابط کاربری خود را بنویسید.

و یا با استفاده از رابط کاربری رایگان الستیکس (که به دلیل مشکلات فراوان پیشنهاد نمیشود) و از اینترنت قابل دانلود است اقدام به راه اندازی مرکز تلفن دیجیتال ویپ در ایران کند.

برای یک نرم افزار رایگان، هزینه نکنین و از لینک زیر دانلود کنید!!!

لینک دانلود نرم افزار رایگان الستیکس 1

لینک دانلود نرم افزار رایگان الستیکس 2

 

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)