نمونه های کاربردی ویپ در شرکت ها عمومیت دارد و استفاده از تلفن های دیجیتال ویپ در هر شرکت پاسخگوی مناسب به شمار می رود. کاربری ویپ در یک مطب می تواند مورد توجه باشد که کمی محجور مانده است. در این عنوان سعی دارم کاربرد ویپ در مطب را توضیح و گسترش دهم.
هر مطب حداقل دارای یک یا دو تلفن است که تلفن منشی و دکتر را تامین می کند. در بعضی از مطب ها از گوشی های پاناسونیک با دو خط ورودی استفاده می شود. در این نوع گوشی های پاناسونیک دو عدد گوشی وجود دارد که منشی می تواند تماس را به دکتر ارجاع دهد. آنچه به نظر می رسد یک راه حل کامل در این زمینه وجود دارد اما این همه ماجرا نیست.
گوشی های پاناسونیک محدودیت ۳۰ ثانیه برای قرار دادن پیغام خوش آمد گویی دارد و امکانات منوی صوتی را ارایه نمی کند. امکان ارسال پیغام به ایمیل و نیز امکان تماس با تلفن همراه منشی در این بستر فراهم نیست و محدودیت برای خرید یک فکس اضافه در مطب را نیز دارد. تمام اینها در حالی است که قیمت خرید یک تلفن پاناسونیک با خرید یک دستگاه تلفن گویا ویپ و یا یک PBX تفاوت چندانی ندارد.
امکانات انتظار تماس و انتقال تماس به منوی منشی در مطب از جمله ویژگی های ویپ است که نیازمندی یک دکتر و منشی می باشد. راه حل های ویپ در مقابل راه حل های آنالوگ قدیمی نیاز به آشنایی دارد و در این راه باید تلاش کرد.
نویسنده HGH