در این عنوان سعی دارم با ارایه ده دلیل به برتری های مرکز تلفن گویا ویپ در مقابل سانترال پاناسونیک اشاره کنم. سیستم های نو ظهور ویپ به دلیل گستردگی در تولید توسط شرکت های مختلف و پروتکل های ارتباطی یکپارچه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. از جمله دلایل برتری و محبوبیت سیستم های مرکز تلفن گویا ویپ می توان به این موارد اشاره کرد:
1- وجود رابط کاربری مبتنی بر شبکه:
برای پیکره بندی و تنظیم سیستم های مرکز تلفن گویا ویپ می توان از رابط کاربری مبتنی بر شبکه استفاده نمود. رابط کاربری مبتنی بر شبکه این امکان را فراهم می آورد که تنظیم و پیکره بندی مرکز تلفن گویا ویپ به راحتی و بر روی هر دستگاهی انجام بپذیرد. در مقابل برای تنظیم سانترال پاناسونیک تنها باید از طریق پورت یک تلفن ویپ اقدام به این کار نمود.
2- انتقال تماس بر روی شبکه:
سیستم مرکز تلفن گویا ویپ بر روی شبکه محلی و یا شبکه جهانی پیاده سازی می شود. به همین دلیل این قابلیت وجود دارد که تماس های بین شهری نیز از این طریق منتقل گردد. استفاده از پروتکل SIP در شبکه جهانی محدودیت های امنیت شبکه را نیز به همراه دارد. ناگفته نمایند که انتقال تماس از طریق شبکه جهانی درآمد شرکت مخابرات را کاهش خواهد داد.
3- عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی
سیم کشی در سانترال پاناسونیک به دلیل ماهیت آنالوگ سانترال همان سیم کشی شهری است. به همین سبب برای برقراری یک خط تلفن ویپ یک سیم کشی اختصاصی نیاز است. در مقابل مرکز تلفن گویا ویپ دارای ماهیت دیجیتال بوده و بر روی بستر شبکه نصب می گردد. این ویژگی باعث می شود که برای برقراری یک تلفن ویپ از شبکه متصل به کامپیوتر استفاده شود و برای اتصال به همان کامپیوتر از خروجی دوم تلفن دیجیتال ویپ بهره گرفته شود. به این ترتیب نیازی به سیم کشی اضافه برای دایر کردن یک تلفن ویپ نمی باشد. استفاده از شبکه های بی سیم نیز راه کار دیگری است که میزان سیم کشی داخل یک ساختمان را بهینه خواهد کرد.
4- توانایی کاربری برند های مختلف در کنار یکدیگر
پروتکل استفاده شده در شبکه مرکز تلفن گویا ویپ یکسان است. به دلیل همین استاندارد سازی محصولات مختلف از شرکت های مختلف می توانند در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند. در سانترال پاناسونیک نیاز است که الزاما تلفن و مرکز تلفن و مبدل تلفنی و هر آنچه که در یک شبکه تلفن مورد استفاده قرار می گیرد یکسان باشد تا بتواند کار کند.
5- توسعه پذیری در خطوط شهری و کاربران
تلفن سانترال پاناسونیک دارای تعداد محدود سه ورودی شهری و هشت خروجی تلفن آنالوگ است که می تواند تا هشت ورودی شهری و 24 تلفن آنالوگ گسترش یابد. این میزان گسترش با اضافه کردن کارت امکان پذیر است. گسترش بیشتر برای سانترال پاناسونیک میسر نیست و الزاما باید از مرکز تلفن گویا ویپ بهره گرفت. در شبکه مرکز تلفن گویا ویپ قابلیت در ورودی شهری از یک تا یکصد خط وجود دارد. در تلفن دیجیتال ویپ نیز محدودیتی اعمال نمی شود چرا که هر تلفن دیجیتال ویپ یک کپی نرم افزاری است. استفاده از گیتوی در تلفن دیجیتال ویپ باعث می شود که مرکز تلفن گویا ویپ به صورت بی اندازه قابل گسترش باشد.
6- خدمات مشتریان و اتصال به مرکز تلفن گویا ویپ
سیستم خدمات مشتریان در شرکت ها باعث بهبود خدمات و کیفیت یک شرکت می گردد. اطلاعات مشتریان یک CRM از طریق ایمیل، تلفن ویپ، پیامک و هر راه دیگری جمع آوری می گردد و در دیتا بیس ذخیره می شود. به همین ترتیب اطلاعات موجود در دیتا بیس یک مرکز تلفن گویا می تواند مورد استفاده سیستم خدمات مشتریان قرار گیرد.
7- قیمت پایین و امکانات بالا
خرید یک سیستم مرکز تلفن گویا ویپ با یک سانترال پاناسونیک در ابتدای امر یکسان به نظر می رسد. با توجه به امکانات بسیار بیشتر مرکز تلفن گویا ویپ در مقابل هزینه یکسان می توان گفت مرکز تلفن گویا ویپ بسیار ارزان تر تمام می شود. اگر قابلیت های گسترده این سیستم را نیز دی نظر بگیرید مرکز تلفن گویا ویپ رایگان تمام می شود.
8- امکان جابجایی تلفن ویپ
فرض کنید که تصمیم دارید در یک شبکه سانترال پاناسونیک یک تلفن را از یک طبقه به طبقه دیگر جابه جا کنید. نیاز است که علاوه بر خود تلفن سیم کشی متصل به آن را نیز به طبقه دیگر بکشید. برای پیاده سازی همین سناریو در مرکز تلفن گویا کافیست که تلفن را از برق بکشید و در اتاق دیگر به برق متصل کنید. شبکه مرکز تلفن گویا ویپ خود را باز شناسایی می کند و شماره شما نیز تغییری نمی یابد.
9- تلفن نرم افزاری و سخت افزاری
نیاز به گفتن نیست که در شبکه سانترال پاناسونیک تنها و تنها از تلفن آنالوگ متعلق به شرکت پاناسونیک می توانید بهره مند شوید. در مقابل در مرکز تلفن گویا هر نوع دستگاه با قابلیت نصب نرم افزار اعم از موبایل، IPad، Tablet، لپ تاپ و یا کامپیوتر می تواند به عنوان تلفن دیجیتال ویپ مورد بهره برداری قرار گیرد. تلفن های دیجیتال ویپ نیز در کنار این گستره وجود دارد و می تواند بر روی میز کار شما قرار گیرد.
10- سهولت پیکره بندی و استفاده
به این دلیل که مرکز تلفن گویا ویپ تماما نرم افزاری است دشواری پیکره بندی سخت افزاری را ندارد. یک بار تنظیم مرکز تلفن گویا ویپ کافیست تا شما از هرگونه دست کاری بی نیاز شوید. در هر صورت اگر تمایل به تغییر تنظیمات داشته باشید نرم افزار مبتنی بر شبکه محلی نصب شده در این سیستم در اختیار شما است و آموزش های مرتبط با آن در شبکه اینترنت به طور گسترده در دسترس است.
نویسنده HGH